Gå till innehåll
Badminton i Mölndal
Badminton i Mölndal

Svenska Cupen 2026

2 Åbyspelare gör fantastiska resultat i Svenska Cupen!

Helgen 23-24 maj spelades den prestigefyllda tävlingen Svenska Cupen i Uppsala. Till skillnad från andra tävlingar spelas svenska cupen inte som U11, U13 och så vidare. Istället möter man enbart spelare som är födda samma år (2015, 2014). Från Åby åkte Bhuvan Kamini och Gitika Kummarapurugu för att spela mot några av Sveriges bästa spelare. Och vilken nivå de visade!

Gitika har spelat många tävlingar i år och har vunnit, vunnit och vunnit ännu mer. Hon har hoppat upp från sin åldersklass (U11) och vunnit tävlingar i U13 och i Askimzlaget kom hon även till slutspel i U15 nivå 3!

I svenska cupen spelade hon DS, DD och MD. Hur gick det då för Gitika i Svenska Cupen där de bästa spelarna i landet deltog i sina respektive åldersklasser? Det slutade med tre (!) pallplatser

DS 2015🥈

DD 2015🥈

MD 2015 🥉

Bhuvan har också haft en riktigt bra säsong och spelade också 3 kategorier. Hur gick det då för honom? I singel tog det slut i kvarsfinalen efter förlust med 24-26 21-23. I HD tog det också slut i kvartsfinal efter förlust 21-23 10-21. Men i MD fick han revansch och tog sig till final, men föll precis på målsnöret med förlust 26-28 i andra set.

MD 2015 🥈

Otroliga insatser från våra spelare!!

Publicerad: 2026-06-01

Senast uppdaterad: 2026-06-01

Författare: Elias Carlsson

Sponsorer

Besöksadress

Åby Badmintonhall
idrottsvägen 1, 431 62 Mölndal

Övrigt

Bankgiro 326-2961
Org nr. 852000-3065

Kontakta oss

Tel. 0767678090
Mejl: info@abybadminton.se